12 Şubat 2013 Salı

Duygu Termometresi



Duyguları Konuşmadan Paylaşmak

Kanser tedavisi süresince ve sonrasında fiziksel sağlık ve duygularınız düzensiz bir şekilde dalgalanabilir. Bazen siz çevrenize nasıl hissettiğinizi söylemekte zorlanırsınız, bazen de onlar size sormakta.

Eğer kendinizi konuşarak ifade etmekte zorlanırsanız, deneyebilecekleriniz şunlar olabilir;
* Günlük tutmak, e-mail yada bloglarda yazmak. Unutmayın bazı kişiler iki günlük tutarlar; biri özel, biri paylaşılabilir,
* Resim, çizim, elişleri yapmak yada müzik,
* Ve çevrenizdekilere nasıl hissetiğinizi gösterecek bir “DUYGU TERMOMETRESİ” yapmak.

Duygu termometresi yapmak için hissedebileceğiniz duyguları düşünüp, yazıp, bu duygular arasında hareket edebilecek bir ok yerleştirin. Bu termometreyi o günkü hislerinize göre (Bana Sarılmanızı İstiyorum – Biraz Yalnız Kalmak İstiyorum – Biraz Ağrım Var, Lütfen Yavaş Sarılın – Yorgun Hissediyorum, Yardım Edermisiniz? – Çok İyi Hissediyorum, Eğlenceli Birşey Yapalımmı? gibi ) ayarlayıp çevrenizdekilerin görebileceği bir yere, örneğin buzdolabı kapağına yada masanın üzerine bırakmanız paylaşımınızı kuvvetlendirecektir.

 
Kaynak: Emotions and Cancer, The Cancer Council NSW 2010


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder