16 Ocak 2013 Çarşamba

Kemoterapi

   Artık herkes kemoterapi kelimesine aşina olmuş durumda. Kimileri artık çok kolaymış gibi küçümsüyor, kimileri de asla başa çıkamayacakmış gibi korkuyor. Bu bir süreç ve meme kanseri sonrasında yaşanması gerekiyor. En iyisi kabullenmek ve en konforlu şekilde geçirmenin yollarını aramak.
   Meme kanseri olduğumu öğrendiğimde ben de ilk olarak interneti açıp bu konuda yazılanları okumaya başladım. Hemşire olmama ve yazıları belirli bir süzgeçten geçirmeme rağmen kafam karıştı ve ürktüm. Tüm bu terimlerle ilk kez karşılaşan kişilerin neler hissettiğini hayal bile edemiyorum. Bu yüzden hemen gereksiz bilgileri araştırmaktan vazgeçtim.
Yüzdelerle verilen sağkalım gibi oranları aklımdan çıkardım.
Benim kanserim bana özel.
Onun oluşmasına ben izin verdim yine ben yokedebilirim..
   Kemoterapi ilaçlarının her birinin farklı etki ve yan etkileri var. Bu konuda bilgi ve desteği medikal onkolog ve kemoterapi uygulama hemşiresinden almak en doğrusu. Ben Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde ameliyatımı oldum ve kemoterapimi aldım. Halen 21 gün arayla kanserin tekrarlamasını önlemede  kullanılan bir ilaç almak için kemoterapi ünitesine gidiyorum. Tüm bu süreçte kemoterapi hemşireleri tarafından desteklendim. İlaçları uygulamanın yanı sıra olası yan etkileri ve nasıl başedebileceğimi de anlattılar.
   Beni en çok ağız içinde çıkan yaralar rahatsız etti. Hemen kendime çocuklar için üretilen diş fırçası ve diş macunlarından aldım. Fırçalamanın mümkün olmadığı zamanlarda da gargara yapmak için karbonat ve tuz ile hazırlanan solusyonu (Kaynamış soğutulmuş 1 bardak suya 1tatlı kaşığı karbonat ve 1 çay kaşığı tuz ekleyip karıştırarak hazırlanıyor) ve içinde ağrı kesici etkisi olan doktorumun tavsiye ettiği  gargarayı kullandım.
   Kemoterapi kürleri sırasında misafir kabul etmedim,en yakınım bile olsa sarılıp öpüşmedim. İstirahat etmeye dikkat ettim. Bu durumdan alınan arkadaş veya aile üyeleri olabilir.Onlara bu süreçte kendinizi korumanız gerektiğini anlatın. Eğer hala alınganlık ediyorlarsa bırakın öyle kalsınlar. Önemli olan sizin bu süreçte enfeksiyonlardan mümkün olduğunca uzak kalmanızdır. Pişman olmak istemiyorsanız kimsenin alınganlığı yüzünden kendinizi riske atmayın.
  Kemoterapi hasta yakını, arkadaşı, komşu ve akrabalarından da kemoterapi alan kişiyle görüşmek, sarılmak ,öpüşmek konularında ısrarcı olmamalarını rica ediyorum....


                                                                                    Sevgi ve sağlıkla kalın.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder