12 Ocak 2013 Cumartesi

Ameliyat

    Ameliyat benim için korkulan bir işlem değildi. Tam tersine biran önce ameliyat olup bu kitleden kurtulmak istedim. Uzun yıllardır beraber çalıştığım için kendimi büyük bir huzur ve güven ile Marmara Üniversitesi Hastanesi genel cerrahi,anestezi ve hemşire ekiplerine teslim ettim. Her biri ayrı özveriyle çalışan bu ekiplerin tüm üyelerine minnettarım.
    Ameliyat öncesi küçük bazı hazırlıklar yapmak gerekiyor. Diyabet, hipertansiyon gibi ek hastalıklarınız varsa önce bunlar kontrol altına alınmalı. Yaşadığınız stres bu sorunları artırıcı etki yapabilir. Bu nedenle stresinizi kontrol altına almak için çalışmalısınız. Faydalanabileceğiniz stresle başetme yöntemleri var. Ben bunlardan nefes egzersizlerini ve transformal nefes terapisi seanslarını tercih ettim. Çok faydasını gördüğüm bu teknikten size başka bir yazıda bahsedeceğim.
    Ameliyat sonrası kolunuzu bir süre kullanamayacağınız için yardım edecek kişilerin varlığı önemli.
    Bir çanta içerisinde diş fırçası ve macunu,terlik,tarak,uzunsa saçları toplamak için toka,iç çamaşırı ,çorap ve gecelik (alt üst pijama ve önden tümüyle düğmeli olanlarla daha rahat edersiniz.) varsa kullandığınız ilaçları hastaneye götürmeniz yeterli olacaktır. Yapılmış tetkikleri içeren hasta dosyanızı sakın unutmayın.
    Ameliyat öncesi ve sonrasında doktorun belirleyeceği sürelerde aç ve susuz kalmanız gerekecek.
    Sigara içmeyin,alkol almayın.
    Taburcu olduktan sonra evde istirahat etmeye çalışın. Çok basit gelse de size önerilen kol egzersizlerinizi ihmal etmeyin.
    Sizi neşelendiren ve mutlu hissettiren şeyleri yapın.
    Moralinizi yüksek tutmak tedavinizde itici güç sağlar...
                                                                                           Sevgi ve sağlıkla kalın.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder